Bra att någon bryr sig om fåglarna.

De är nämligen rätt fredade vid den klippa som vi i somras upptäckte utanför Hede och som jag skrev om i det här inlägget. Från mitten av februari till mitten av augusti råder tydligen ett totalförbud mot att besöka området (oops...). Eftersom den första snön brukar komma till Hede i början av oktober innebär det maximalt två, tre månaders klättring på klippan.

I helgen var jag där igen. Hade sett fram emot återbesöket, men luften gick ur mig lite när jag såg skyltarna om fågelskydd som vi totalmissade sist. Blev på bättre humör väl framme vid klippan, det är ett väldigt vacker och fascinerande plats! Jag fotade lite mer den här gången. Är osäker på klippans kvalité då den ser lite "flisig" och porös ut på vissa ställen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Johan Larsson

Hm, tråkigt att fåglarna också gillar klippan.

Ser väldigt bra ut med både höjd och lutning.

Ha en bra dag.

/Johan

2011-09-15 @ 13:30:52
URL: http://www.hornstull.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0