Sand i håret, karta runt halsen och krita på fingrarna

Vi går en grundkurs i beachvolleyboll. Måndagskvällarna vigs för tillfället åt att förfina våra bagger- och fingerslag i Södertälje, där The Beach ligger. Det är inte helt lätt men väldigt kul, och tränarna är riktigt bra. Efter två av fem tillfällen har vi båda fått klart bättre teknik. Förhoppningsvis kommer kursen att ge utdelning i vinter då vi åker till Australien i ett par månader:)

I morse frågade Johan om jag ville börja med orientering efter beachvolleykursen. Svarade självklart ja. Jag är redan en van löpare och vill gärna bli bättre på karta och kompass. Sedan har jag alltid gillat att springa på nya ställen och vill gärna fortsätta bakom nästa krön, och nästa, och nästa...så orientering blir nog ett spännande äventyr för mig! Fortsättning lär följa.

Just nu känns det väldigt, väldigt kul och lekfullt att klättra! Efter att ha ledat ute en del i sommar har vi nu börjat bouldra igen, vilket gett mig lite av en nytändning. Samtidigt som det är kul att testa nya saker känns det fantastiskt att fortfarande vara så förälskad i klättringen! Att det fortsätter att vara så förbaskat kul, år efter år.


Vilka nya saker planerar du att prova på i höst?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0