En dag utan kaffe och en helg med yoga

Inför helgens yogaretreat följer jag rådet att trappa ner på kaffedrickandet. Effekten är oroväckande.

Jag ser mig inte som en stor konsument av kaffe, det blir sällan mer än två till tre koppar om dagen. Så igår nöjde jag mig med en kopp på morgonen, för att idag inte dricka något kaffe alls. Resultatet? - Jag har inte vaknat än! Redan så här strax innan lunch kan jag konstatera att det här inte kommer att bli min mest produktiva dag på jobbet.

Trodde inte att jag var en slav under koffeinet? Jag har tidigare inte känt, och vill inte känna, mig beroende av något. Det ska bli intressant att se när den här dimman lättar. Förhoppningsvis redan till kvällen, när jag kommer fram till Väddö. Jag har länge sett fram emot den här helgen och vad den kommer att föra med sig. Om några dagar försöker jag summera hur jag upplevde den, här på bloggen.

Hur många koppar dricker du/dag?

Sat nam!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sitter i soffan och intar just min andra kopp (läs:mugg, för inte är det kaffeservisen som är framme inte). Jag vill höra mer om yoga-helgen! jobba ut dåliga gifter och in med harmoni!

2011-08-19 @ 11:29:48
Postat av: Elin

Tack, det hoppas jag göra! har du läst det här inlägget?: http://elinsextroverta.blogg.se/2011/june/lets-yoga.html#comment



ps. ja mugg är nog det rätta ordet..:)

2011-08-19 @ 12:14:28
Postat av: Sofia

Dricker kanske tre koppar på en dag, försöker att inte dricka kaffe efter klockan 5, så jag varvar ner innan jag ska sova.. Vad spännande med yoga helg.. :)

2011-08-19 @ 12:17:48
Postat av: Elin

Sofia! Ja i helgen blir det yoga och nästa helg kalas! Inte illa:) Ses då om inte förr. KRAM

2011-08-19 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0