Utmaningar

Oavsett utmaning - liten som stor - är det inte så att vi för det mesta går stärkta ur något som vi upplevt som utmanande? Mitt svar på frågan blir otvivelaktigt ja. Konstigt då att vi inte lämnar vår "comfort zone" betydligt oftare. Desto mer jag funderar kring detta, desto mindre förstår jag den del av mig som ryggar för det ovana eller okända. Varför alls frukta det som sannolikt gör mig starkare?

Det är ganska lätt för mig att rada upp situationer som får mig att tveka och backa. Alla har vi väl rädslor som vi inte riktigt vågat konfrontera än. Sägas bör att jag blivit betydligt bättre på att "ta tjuren vid hornen". Min uppfattning om vad jag kan har breddats en del bara det senaste året. Nu när jag funderat kring detta ska jag fortsätta i rak kollisionskurs mot fler utmaningar. Hur känner du själv, fäkta eller fly?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0