Te med budskap som värmer lite extra

I alla tepåsars ena ände finns som bekant en liten papperslapp. På lapparna till yogi te hittar du vackra och tänkvärda texter tryckta på den lilla ytan. Så varje kväll när jag dricker en kopp får jag, förutom ett väldigt gott te, anledning att le och fundera ett ögonblick på vad dagens visdomsord betyder för just mig.

På senare tid har jag börjar spara på de små lapparna. Nu tänkte jag skriva ned dem här, så fler än jag kan få sig en tankeställare (eller rättare sagt flera).

"Love, compassion and kindness are the ancors of your life."
"Challange does not come to small people. Challange comes to great people."
"Say it simple, straight and with a smile."
"May your mind learn to love with compassion."
"Let people bask in your radience and sunshine."
"Self reliance conquers all difficulties."
"Every smile is a direct achievement."
"Happiness is every human beings birthright."
"True understanding is found through compassion."
"Your intuition is your best friend."
"Experience the warmth and love of your soul."
"Let things come to you."
"Let love elevate yourself to excellence."

Hittade du någon favorit? Själv har jag svårt att bestämma mig för bara en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0