Yoga och Raymond

Mina torsdagsmornar innebär yoga. Först av allt börjar vi med mantrat ONG NAMO GURU DEV NAMO, vilket i ungefärlig svensk översättning betyder: ”Jag kallar på och öppnar mig inför den oändliga universella visdom och kreativa medvetenhet som jag har djupt inom mig själv och som nu ska leda mig från mörker till ljus, från okunnighet till insikt".

Sedan gör vi flera olika övningar, dessa varierar från gång till gång. Många av dem har jag aldrig tidigare gjort. Bara det tycker jag är häftigt med yogan - att testa helt nya rörelsemönster. Perfekt för att öka medvetenhet om den egna kroppen!

Kanske har du lust att läsa lite om yoga? Kolla då exemplevis in denna länk:  "Yoga har funnits i mer än 5 000 år och har visat sig ha effekt på både fysisk och psykisk hälsa." Vill samtidigt passa på att tipsa dig om artisten Amrit Kirtan. Inget för dig som tycker att yoga är flummigt;) I en låt sjunger hon exempelvis bara mantrat ong namo guru dev namo.

Igår kväll var jag, V och H och lyssnade på vad Raymond Ahlgren hade att säga. Kolla in länken och gå på hans föreställning/föreläsning du med (om du bor i Stockholm). Nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0